Life & Business Coaching

„A coach azt mondja ki, amit nem akarsz hallani, azt látja, amit nem akarsz látni, hogy az legyél, amit mindig sejtettél, hogy lehetnél” (Tom Laundry)

A coaching két, vagy több ember közötti beszélgetés, ahol a coach valamilyen cél elérésében segíti a hozzáfordulókat. A beszélgetés során a coach nem hoz döntéseket, nem ad tanácsot, csak kérdésekkel, technikai módszerekkel segíti a hozzáfordulót. Ennek következtében a coachingot igénybe vevő felismerésekre jut, következtetéseket von le, és eldönti, hogy a legoptimálisabb megoldás érdekében mikor, mit, és hogyan tegyen. A módszer lényege, hogy  az emberekből a legjobbat hozza ki, mert segít feltárni és tudatosítani a bennük lévő  képességeket, készségeket, fontosságokat, értékeket, szükségleteket. 

Amire figyelünk, amiről beszélünk alakítja a valóságunkat. Ha jó életet akarunk élni, minél több jót kell beletenni az életünkbe. A panaszkodás, hibáztatás, gyűlölködés, aggodalom, félelem, tehetetlenség nem jó. Ha mindig erről beszélünk, ezen gondolkodunk ezzel van tele az életünk. “Ha gödörbe vagy, ne áss tovább!” tartja a mondás, és valóban ez a legfontosabb első lépés néha. Kimászni a gödörből, vagy ha ez még nem lehetséges, legalább annyit megtenni, hogy felemeljük a fejünket, mert így  megláthatjuk, mindig van út felfelé.

A coachingban az erősségekre, pozitívumokra koncentrálunk, és megoldásra cseréljük a problémát. Pozitívan szemléljük a folyamatokat, helyzeteket és  lehetőségeket. Persze vannak esetek, élethelyzetek, amikben látszólag nincs semmi pozitív. Ilyenkor annak a megosztása is megkönnyebbüléssel jár, ami a fájdalmat okozza, és épp a megkönnyebbülés az az iránytű, ami elvezet az úthoz, amin elindulhatunk felfelé.

A pozitív életszemlélet, a bátorító, biztató szavak jó esélyeket teremtenek a fejlődéshez. Ez az egyik legeredményesebb módszer kihívásaink, élethelyzeteink kreatív szemlélésére, problémáink legmegfelelőbb megoldására, az új lehetőségek megtalálására és kipróbálására, hatékonyságunk növelésére.

A coaching során a hozzám fordulókat egyedi, autonóm, érett, értékes egyénekként kezelem, akik a saját életük, fejlődésük meghatározott szakaszán haladnak, eltérő értékrendekkel, személyiségekkel, stratégiákkal. Minden tőlem telhető módon igyekszem elfogadásomat és elismerésemet kifejezni, hiszen őszintén tisztelem azokat, akik szembenéznek félelmeikkel, fájdalmaikkal, problémáikkal, vagy éppen célokat tűznek ki, és az álmaik, vágyaik után erednek, mert megtanulták, hogy mindig vezet út felfelé.

Az első, ingyenes találkozáson megismerkedünk egymással, és a coachinggal, mint módszerrel. Megbeszéljük a problémát és, ha úgy döntünk, hogy a következő hetekben együtt dolgozunk, meghatározzuk a coaching ülések helyszínét, a találkozások várható számát, és azt is milyen gyakorisággal találkozzunk.  A további találkozások során arra törekszem, hogy a lehető legteljesebben és legpontosabban megértsem a hozzám forduló  erősségeit, gyengeségeit, reményeit, félelmeit, az általa vágyott dolgokat, célokat, majd megfelelő eszközök segítségével megosszam vele az észrevételeimet. Végül megszületik a felismerés, ami a megoldás is egyben. Egy alkalom 45-90 perc időtartam között van. Javasolt legalább három alkalommal találkozni.

A coaching során mindig csak egy problémára fókuszálunk  egyéni, párkapcsolati vagy családi coachingnál is. Szülő gyermek problémák, kamaszkori krízisek, iskolai nehézségek, tanulási zavarok, önbizalom, karrier, pályaválasztási kérdések, motiválatlanság, boldogságkeresés, célkitűzés témák a leggyakoribbak a life coaching megkeresések között, de bármilyen kérdéssel, problémával, célkitűzéssel kapcsolatban érdeklődhet.

Business coaching esetében a coach kliensei a munka világából érkeznek. Ma még legtöbben az üzleti szférából veszik igénybe a coaching szolgáltatást, de egyre több a megkeresés a közigazgatás, egészségügy,  oktatás, szociális szféra, településirányítás, pályázatok, projektek területeiről is. A leggyakrabban valamilyen probléma megoldása a cél, de bizonyos készségek kialakításában, fejlesztésében is kérik a coach segítségét. Kommunikációs problémák, szervezeti átalakítás, motiválatlanság, döntési nehézségek, munkahelyi dilemmák, időgazdálkodás, túlterhelés, stressz, irigység, rosszindulat, konfliktusok, kiégés, munka-magánélet egyensúlya, és számos egyéb probléma esetén lehet segítségünkre egy jó business coach. A coaching során személyre szabott programokkal segíti a coach a hozzá fordulót abban, hogy ötletei, meglátásai, erőforrásai segítségével sikeresen valósítsa meg az elképzeléseit.